
Kwiecień 2025
W kwietniowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat stresu przedegzaminacyjnego u uczniów. Na co dzień łatwiej ulegamy ocenom, porównaniom i negatywnym scenariuszom, co może blokować wspierające wzorce, takie jak elastyczność, akceptacja czy optymizm. Brak równowagi między nimi jest powszechny, a przyczyną jest m.in. ewolucyjna skłonność mózgu do zapamiętywania zagrożeń, by unikać ich w przyszłości. W okresie egzaminów młodzi ludzie są szczególnie narażeni na stres, wynikający z presji, niepewności i lęku przed oceną. Mobilizujący eustres łatwo może przerodzić się w paraliżujący dystres, prowadzący do wyczerpania i poczucia braku kontroli, zwłaszcza u osób bez doświadczenia w radzeniu sobie z presją społeczną. Jak pomóc uczniom zapanować nad stresem egzaminacyjnym? Zapraszamy do lektury!
- Anna Molenda
- 1 kwietnia 2025
- Agnieszka Wiankowska
- 1 kwietnia 2025
- Paweł Skorut
- 1 kwietnia 2025
- Małgorzata Łoskot
- 1 kwietnia 2025
- Łukasz Franków
- 1 kwietnia 2025