
Data udostępnienia e-wydania: 30-04-2025
Maj 2025
W majowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat nadmiernego korzystania z urządzeń cyfrowych i jego wpływu na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży. Trzepak i beztroskie zabawy pod blokiem, bez nadzoru dorosłych – tak wspominają dzieciństwo dzisiejsi dorośli. Dziś zastąpiły je zajęcia dodatkowe i smartfony, które towarzyszą dzieciom nawet przy śniadaniu czy w trakcie zakupów. Nuda, zamiast pobudzać kreatywność, jest szybko tłumiona ekranem. Choć technologia może sprawiać wrażenie wspierania rozwoju, badania wskazują na liczne zagrożenia, które dorośli często ignorują i nie zawsze jest to wynik braku wiedzy, lecz własna wygoda. Jak ekspozycja na ekrany może wpływać na funkcje poznawcze i naukę? Dlaczego ograniczenie czasu na technologie często wywołuje negatywne emocje i stres u dzieci i młodzieży? Zapraszamy do lektury!
- Małgorzata Łoskot
- 30 kwietnia 2025
- Ewelina Polak-Janik
- 30 kwietnia 2025
- Łukasz Franków
- 30 kwietnia 2025
- Katarzyna Gala
- 30 kwietnia 2025