
Luty 2024
W lutowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat zaburzeń lękowych u uczniów. Każdy z nas od czasu do czasu odczuwa lęk. Jest to naturalna reakcja w sytuacji, kiedy mamy poczucie, że nasze bezpieczeństwo jest zagrożone. Źródła lęku ewoluują w ciągu naszego życia, a sam lęk może przybierać zmienną intensywność. Okres przedszkolny i szkolny sprzyja nasilaniu się różnych lęków, m.in. dotyczących sytuacji społecznych czy własnego „ja”. Problem pojawia się wtedy, kiedy lęk utrzymuje się długo, przybiera na sile i utrudnia dziecku normalne funkcjonowanie. Mówimy wtedy o zaburzeniach lękowych. Jak przeprowadzić zajęcia dotyczące zaburzeń lękowych z uczniami? Czym się różni lęk od strachu? Jakie są objawy lęku u dzieci? Zapraszamy do lektury!
- Marlena Stradomska
- 7 lutego 2024
- Małgorzata Łoskot
- 7 lutego 2024
- Ewelina Polak-Janik
- 7 lutego 2024
- Ewelina Polak-Janik
- 7 lutego 2024
- Ewelina Polak-Janik
- 7 lutego 2024