
Listopad 2023
W listopadowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat sztucznej inteligencji w edukacji. W odpowiedzi na interpelację posła, który zapytał, w jaki sposób sztuczna inteligencja wykorzystywana jest w szkołach, Ministerstwo Edukacji i Nauki wyjaśniło, że jest ona obecna choćby w podstawie programowej do informatyki. Resort zapowiada również szkolenia dla nauczycieli w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji w metodyce nauczania i przypomina o poradniku dla nauczycieli ChatGPT w szkole – szanse i zagrożenia, opublikowanym na stronie ministerstwa. Został także powołany specjalny zespół, który przygotowuje rekomendacje i wytyczne oraz wspiera rozwój umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli w obszarze sztucznej inteligencji. Ponadto ma być powołana rada, która będzie się zajmować analizą wykorzystania AI w nauce. Czy to, co zaproponował resort, wystarczy? Czy szkoły i nauczyciele dostrzegają już potrzebę uczenia dzieci z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji? Czy sztuczna inteligencja w szkole może być zagrożeniem? Zapraszamy do lektury!
- Marek Grzywna
- 23 października 2023
- JUNIOR EDU-ŻYWIENIE
- 23 października 2023
- Ewelina Polak-Janik
- 23 października 2023
- Karolina Appelt
- 23 października 2023
- Olga Woj
- 23 października 2023
- Małgorzata Łoskot
- 23 października 2023
- Michalina Ignaciuk
- 23 października 2023
- Łukasz Franków
- 23 października 2023
- Ewelina Polak-Janik
- 23 października 2023
- Marta Nowakowska
- 23 października 2023
- Agnieszka Wiankowska
- 23 października 2023