
Maj 2023
W majowym wydaniu czasopisma Głos Pedagogiczny poruszamy temat sprawnej oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi. Zbliżający się koniec roku szkolnego zwiastuje konieczność rozliczenia się ze swojej pracy. Nauczyciele i szkolni specjaliści szykują się do opracowania różnych dokumentów, nie zawsze mając świadomość, które z nich rzeczywiście wymagane są przepisami prawa oświatowego, a które – biurokratycznym wymysłem dyrektora, zapisanym często w statucie placówki, jako obowiązek. Warto więc pamiętać, że już w listopadzie 2021 r. szkoły otrzymały ministerialny wykaz 51 czynności dokumentacyjnych niewymaganych prawem, a jedynie niepotrzebnie obciążających nauczycieli. Wśród nich jest m.in. pisanie sprawozdań z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Niestety w tym wykazie nie ma oceny efektów tej pomocy. Jaki jest tego powód? Zapraszamy do lektury!
- Małgorzata Łoskot
- 20 kwietnia 2023
- Agnieszka Czubak
- 20 kwietnia 2023
- Marcin Majchrzak
- 20 kwietnia 2023
- Anna Czebiołko
- 20 kwietnia 2023